Apple kiest ervoor om onderdelen te voorzien van een serienummer en deze serienummers vervolgens te koppelen aan de printplaat / “het brein” van het toestel. Als de gebruiker ervoor kiest om bij een derde partij, zoals GuruFix, het scherm te vervangen zal het toestel een systeemmelding geven. Zelfs wanneer originele onderdelen gebruikt worden. Op deze manier wil Apple de gebruiker “dwingen” om het toestel enkel bij Apple aan te bieden ter reparatie en proberen ze meer controle te krijgen over de reparatiemarkt. Alleen Apple kan het nieuwe serienummer koppelen aan de printplaat / “het brein”.
Deze melding komt enkel omdat het serienummer van het nieuwe scherm anders is dan het serienummer van het scherm dat vervangen moet worden!
Voorbeeld:
Bij twee gloednieuwe iPhone 14’s worden de schermen verwisseld, dan zullen beide iPhone 14’s een systeemmelding geven!
De systeemmelding is, in onze ogen, bangmakerij richting de gebruiker en zou niet moeten mogen. Wij zijn voor een vrije reparatiemarkt zodat de gebruiker zelf kan bepalen waar diegene zijn onderhoud/reparatie laat uitvoeren.
Ondanks de systeemmelding zal het toestel naar behoren presteren en functioneren. Zie afbeeldingen voor de benoemde systeemmeldingen.



Deze meldingen zijn voor het eerst verschenen in 2019 bij de iPhone 11. Alle modellen die na 2019 uitgekomen zijn hebben te maken met deze systeemmeldingen.
Oplossing 1:
Er bestaan aftermarkt displays die de mogelijkheid bieden om het bestaande serienummer erin te kopiëren. Bij een scherm van de hoogste kwaliteit is dat helaas niet mogelijk. Aangezien wij altijd de hoogste kwaliteit onderdelen gebruiken, bieden wij deze mogelijkheid niet aan.
Oplossing 2:
Het is mogelijk om de gehele chip, die het serienummer bevat, over te solderen op het nieuwe scherm. Deze oplossing brengt risico met zich mee, omdat met deze handeling veel hitte (+300 graden) gepaard gaat. De benodigde hitte kan het display beschadigen. Daarnaast kost dit veel tijd en betekent dat het duurder is dan een ‘normale’ schermreparatie.
De conclusie is dus helaas dat we momenteel moeten leren leven met deze ‘hinderlijke’ meldingen. Hierdoor kunnen we wel de hoogste kwaliteit en snelle reparaties aanbieden.